Barnvakt åt en 28-åring

Jaha, alltid lika kul att jobba julbord ni vet haha =P Nej men seriöst idag var inte den roligaste. Varken Mats eller Andreas jobbade kvällspasset så jag hade ingen bra musik eller ingen att ha långa intressanta diskussioner med. Plus att jag skulle "få hjälp" av en tjej som var extra idag. Hon hade aldrig jobbat julbord tidigare, hade otroligt svårt att ta instruktioner, eller i alla fall att hålla sig till det hon skulle göra. Plus att hon klagade över hur trött hon var hela tiden! Jag tycker att man bör förvänta sig lite mer av en tjej på 28 år. Kändes lite som att det inte var speciellt konstigt att hon var arbetslös med den gnälliga attityden =P Aja, jag ska inte snacka för mycket är inte shysst. Men lite less blir man på en sån person...

Själv jobbade jag till ca 23.45 och när jag sedan kom bort till Norrtull vid 23.59 så ser jag att nästa buss går kl 00.23. Fy fan! Inte tänkte jag stå där och frysa. Så jag började jogga mot Odenplan. Var riktigt skönt! Brukar annars hata att jogga men senaste tiden så har jag börjat göra det när jag ska lite längre sträcker bara som ett infall. Så 8 min senare var jag nere i t-banan. Det gick ju snabbare än att ta bussen som går på 10 min. Bra att veta om man missar den nån gång. Hoppas nästan på att jag missar en buss när jag ska hem imorrn så jag får jogga lite igen =D Imorrn är för övrigt årets sista julbord för min del!! Lycka! Weeeeiii! Hoppas både Mats och Anders är där bara så det blir nå skoj ;-)

Skriv nåt fint!

Vad trevligt att du vill kommentera! Skriv något snällt:

Vad heter du?
Glöm inte bort mig!

Vad har du för e-postadress?

Bloggar du?

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0