Ny hårfärg!

Fan vad jag blev nöjd! Haha =D Har haft en seeeg dag så jag bestämde mig för att färga håret. Var nästan ett halvår sen jag tonade det svart inför en studentskiva så jag tyckte att det kunde vara dags nu. Hade en diskussion med Jossi för nån vecka sen angående hårfärg och kom då fram till att jag ville ha mörkbrunt hår med mycket rött i undertonden. Ungefär riktigt mörk choklad! Så då började jakten på en bild eller liknande på den nyans jag var ute efter så att man kunde ha nåt att referera till. Letade även runt på olika hårvårdsmärkens hemsidor och snokade runt bland nyanaser. Så nu idag begav jag mig till Åhléns och började mitt sökande. Jag letade och letade, jämförde olika nyanser och försökte avgöra vad som skulle funka bäst på mitt hår. Antinge var färgerna för röda eller så hade dom för lite rött. MEN! Efter 40 minuters jämförande och velande valde jag en färg från Schwarzkopf Natural & Easy i färgen kastanj. I med färgen hemma, vänta 30 min...

Och den blev precis som jag ville ha den! Mörkt brunt med en gnutta rött. Inte så att man skulle kalla det rött men bara skiftningar av det i direkt ljus. Perfekt!! Ska bli kul att se om David ser nån skillnad imorrn. Killar brukar vara dåliga på att lägga märke till sånt. Eller så läser han det här innan =P Syrran märkte typ ingen skillnad, hon tyckte nästan håret blev ljusare. Men då börjar jag fundera över hennes sinne för färg.

Skriv nåt fint!

Vad trevligt att du vill kommentera! Skriv något snällt:

Vad heter du?
Glöm inte bort mig!

Vad har du för e-postadress?

Bloggar du?

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0